logo Circum-Disc on Bandcamp Circum-Disc on YouTube Circum-Disc on Facebook Circum-Disc on Twitter Circum-Disc on Deezer Circum-Disc on Spotify 0 ITEM(S)
logo

CATALOGUE

ABOUT

SHOPPING CART


microcidi018 / TDB9046cd

JEAN-LUC GUIONNET ET LE GGRIL
TATOUAGES MIROIR

TOUR DE BRAS & CIRCUM-DISC 2020

« While my approach to writing is entirely charged with the experience of the stage, the tension inherent in improvisation, I do not seek to reproduce any musical result to which these practices would have led me. On the contrary, my attention is entirely focused on the powers of writing. In other words, I do not use the score to ask others to play music that I already play myself in other settings. Nor do I use it to disguise an improvisation. I use it to push the cork of the form as far as possible through writing in all its forms, including verbal. Consequently, orchestras madeup of musicians with atypical backgrounds [like the GGRIL] are for me privileged partners in research and experimentation. »

Jean-Luc Guionnet


« Si mon approche de l’écriture est toute entière chargée de l’expérience de la scène, de la tension propre à l’improvisation, je ne cherche pas à reproduire un quelconque résultat musical auquel ces pratiques m’auraient amené. Au contraire, mon attention est entièrement concentrée sur les pouvoirs propres à l’écriture. Autrement dit, je ne me sers pas de la partition pour demander à d’autres de jouer une musique que je joue déjà moi-même dans d’autres cadres. Je ne m’en sers pas non plus pour maquiller une improvisation. Je m’en sers pour pousser le bouchon de la forme le plus loin possible grâce à l’écriture sous toutes ses formes y compris verbale. En conséquence, les orchestres constitués de musiciens aux parcours atypiques, [comme le GGRIL], sont pour moi des partenaires de recherche et d’expérimentation privilégiés. »

Jean-Luc Guionnet


Recorded at la Coop Paradis (Rimouski – Quebec) between March 31 and April 2 2019 by Antoine Létourneau-Berger.
Edit : Jean-Luc Guionnet.
Mastering : Mario Gauthier.
Graphic Design : Marie-Pierre Morin

Available in CD (digifile cover), FLAC and mp3

Produced by Tour de Bras & Circum-Disc


See Also :

BUY / ACHETER

1 CD-Audio / Digifile
1 tracks / 46'47"
Downloads included
10.00 €  
FLAC / Lossless
1 Zip file / 257 Mo
5.00 €  
mp3 320 Kbps CBR
1 Zip file / 85 Mo
5.00 €  
Tatouages Miroir
ROBERT BASTIEN : ELECTRIC GUITAR
ISABELLE CLERMONT : HARP
ALEXANDRE ROBICHAUD : TRUMPET
ERIC NORMAND : ELECTRIC BASS
OLIVIER D’AMOURS : ELECTRIC GUITAR
CATHERINE S. MASSICOTTE : VIOLIN
REMY BELANGER DE BEAUPORT : CELLO
GABRIEL ROCHETTE-BERIAU : TROMBONE
ROBIN SERVANT : DIATONIC ACCORDION
SÉBASTIEN CORRIVEAU : BASS CLARINET
MATHIEU GOSSELIN : BARYTONE SAXOPHONE



JEAN-LUC GUIONNET ET LE GGRIL
TATOUAGES MIROIR


Tatouages Miroir

BUY / ACHETER

1 CD-Audio / Digifile
1 tracks / 46'47"
Downloads included
10.00 €  
FLAC / Lossless
1 Zip file / 257 Mo
5.00 €  
mp3 320 Kbps CBR
1 Zip file / 85 Mo
5.00 €

ROBERT BASTIEN : ELECTRIC GUITAR
ISABELLE CLERMONT : HARP
ALEXANDRE ROBICHAUD : TRUMPET
ERIC NORMAND : ELECTRIC BASS
OLIVIER D’AMOURS : ELECTRIC GUITAR
CATHERINE S. MASSICOTTE : VIOLIN
REMY BELANGER DE BEAUPORT : CELLO
GABRIEL ROCHETTE-BERIAU : TROMBONE
ROBIN SERVANT : DIATONIC ACCORDION
SÉBASTIEN CORRIVEAU : BASS CLARINET
MATHIEU GOSSELIN : BARYTONE SAXOPHONE

« While my approach to writing is entirely charged with the experience of the stage, the tension inherent in improvisation, I do not seek to reproduce any musical result to which these practices would have led me. On the contrary, my attention is entirely focused on the powers of writing. In other words, I do not use the score to ask others to play music that I already play myself in other settings. Nor do I use it to disguise an improvisation. I use it to push the cork of the form as far as possible through writing in all its forms, including verbal. Consequently, orchestras madeup of musicians with atypical backgrounds [like the GGRIL] are for me privileged partners in research and experimentation. »

Jean-Luc Guionnet


« Si mon approche de l’écriture est toute entière chargée de l’expérience de la scène, de la tension propre à l’improvisation, je ne cherche pas à reproduire un quelconque résultat musical auquel ces pratiques m’auraient amené. Au contraire, mon attention est entièrement concentrée sur les pouvoirs propres à l’écriture. Autrement dit, je ne me sers pas de la partition pour demander à d’autres de jouer une musique que je joue déjà moi-même dans d’autres cadres. Je ne m’en sers pas non plus pour maquiller une improvisation. Je m’en sers pour pousser le bouchon de la forme le plus loin possible grâce à l’écriture sous toutes ses formes y compris verbale. En conséquence, les orchestres constitués de musiciens aux parcours atypiques, [comme le GGRIL], sont pour moi des partenaires de recherche et d’expérimentation privilégiés. »

Jean-Luc Guionnet


Recorded at la Coop Paradis (Rimouski – Quebec) between March 31 and April 2 2019 by Antoine Létourneau-Berger.
Edit : Jean-Luc Guionnet.
Mastering : Mario Gauthier.
Graphic Design : Marie-Pierre Morin

Available in CD (digifile cover), FLAC and mp3

Produced by Tour de Bras & Circum-Disc


See Also :